Jak znaleźć najlepsze szkolenie ze stylizacji rzęs lub brwi?
Dziś opowiem o tym, jak znaleźć najlepsze szkolenie ze stylizacji rzęs lub brwi.
Jeśli zastanawia Cię jak znaleźć najlepsze szkolenie ze stylizacji rzęs lub brwi to jesteś we właściwym miejscu, bo w tym odcinku usłyszysz sporo wartościowej wiedzy.
Szukasz profesjonalnego szkolenia z przedłużania rzęs, ale czujesz, że kręcisz się w koło i nie wiesz od czego zacząć? Usiądź wygodnie. Opowiem Ci jak znaleźć najlepsze szkolenia i najskuteczniejszych instruktorów, niezależnie od marki jaką wybierzesz.
Cześć, nazywam się Joanna Siruga i jestem z JoLash gdzie szkolimy przyszłych i obecnych stylistów rzęs i brwi a także zapewniamy im odpowiednie produkty do pracy.
Kiedy miałam 7 lat kupiłam po kryjomu lakier do paznokci w kiosku ruchu. Nie…. Masz rację(kiwam przytakująco głową). To nie były czasy, w których dziewczynki robiły sobie z mamą mani i pedicure na weekendy. A gdy skończyłam 16 wiosen sprawdzałam czy freski Michała Anioła z Kaplicy Sekstyńskiej
Muzyczka z kościoła typu AAAaaaa, albo organy kościelne.
zmieszczą mi się na paznokciach rąk czy……. stóp? Właśnie wtedy obok poważnej kariery psychologa zrodziła się idea zostania stylistką paznokci. I jak myślisz co wybrałam?
(wzruszam ramionami) No nie mogłam sobie wprost odmówić prestiżu pracy tipsiary. (Spoglądam na paznokcie potrząsając głową) Dalej mam ciarki na plecach gdy słyszę to okropne określenie. Tymczasem większość profesji z branży beauty, łączy ze sobą pracę technika, chemika, artysty i psychologa. Więc lepiej żeby ktoś dobrze przygotował Cię na to, co cię czeka jako stylistkę rzęs czy brwi.
Pamiętam dobrze jaka ekscytacja towarzyszy momentowi, w którym decydujemy się na pierwsze szkolenie. Jednak kiedy nie wiemy, jak się za coś zabrać to zdajemy się na nasz instynkt. Sprawdzamy gdzie blisko nas odbywają się szkolenia i które jest najtańsze.
Wiem, bo pytanie ‘’gdzie na szkolenie, nie za miliony’’ jest moim codziennym Déjà vu na fejsbukowych grupach.
Mam w formie filmiku ten plik jak komentarze przylatują.
Ja także kroczyłam kiedyś tą samą ścieżką i mając 17 lat gdy szukałam szkoleń, w wyszukiwarce wpisywałam szkolenia i nazwę województwa bądź miasta, a później porównywałam:
agendy, co jest w danym szkoleniu, kto oferuje jakie produkty, a kto nie.
Jest to zupełnie naturalne zachowanie ponieważ szukamy punktu odniesienia i próbujemy wykonać samodzielnie ranking miejsc. Niekiedy prosimy o opinię innych ludzi, którzy już takie szkolenie odbyli. Jednak zanim się obejrzymy błądzimy gdzieś między, google, youtubem a FB, a w międzyczasie dojdzie nam 20 nowych kont, które obserwujemy na Instagramie. Chcemy iść na szkolenie, ale nie chcemy przepłacić i żałować wyboru.
Poszukiwania są jak hamulec ręczny, ciężko jechać dalej gdy zakotwiczymy się, jak flinston stopami w swoim wozie.
Przedstawię Ci drogę wyboru która jest łatwa ale nie jest prosta.
Ten obrazek może się wyświetlić jako półprzezroczysta warstwa.
Zaczniemy od wyznaczenia tego, co jest dla Ciebie najważniejsze. Czyli paradoksalnie CZEGO DOKŁADNIE chcesz się nauczyć. Kiedy chcesz zostać stylistką rzęs musisz nauczyć się je przedłużać w stopniu podstawowym. Zupełnie bez sensu jest brać pakiety i kierować się tym gdzie masz więcej napchane do jednego worka, będącego ofertą sprzedażową instruktora.
Skup się i rozpisz czego potrzebujesz robiąc listę priorytetów.
Miejscowość – jeśli masz problem z dojazdem to określ do jakich miejsc najwygodniej jest Ci dotrzeć. Zacznij poszukiwania od autoryzowanych instruktorów, w danym regionie. Najlepiej takich którzy szkolą pod daną marką i są przygotowani do zawodu. Wiele stylistek podejmuje wyzwanie stania się tzw. samozwańczym instruktorem i szkoli w salonach, a nawet w swoich mieszkaniach. Jednak z profesjonalną edukacją ma to niewiele wspólnego. Aczkolwiek nie chcę tutaj nikogo negować, niejednokrotnie byłam na szkoleniu, które odbywało się w prywatnym mieszkaniu, a nawet piwnicy przekształconej na salę szkoleniową i tak długo jak instruktor jest profesjonalny w tym, co robi to otoczenie nie musi odgrywać pierwszych skrzypiec.
Jeśli mieszkasz w dużym mieście i masz rzut beretem do wielu instruktorów, to nie ma nic lepszego niż umówienie się na rzęsy, bądź inny zabieg do wybranej osoby. Pod warunkiem, że dany trener zajmuje się jeszcze klientkami. Możesz wtedy odwiedzić salon, porozmawiać i poczuć jaka jest atmosfera i obsługa panująca w wybranym przez Ciebie miejscu. Myślisz, że to dziwne by wybrać się później do takiej osoby na szkolenie? Nic bardziej mylnego, kiedy klientka staje się kursantką to znaczy, że widzi autorytet i obdarza daną osobę ogromnym zaufaniem.
Jeżeli nie masz możliwości spotkać się przed szkoleniem z instruktorem, to zadzwoń do niego. Trener powinien mieć dla Ciebie czas na krótką rozmowę. Jeżeli nie oddzwoni i nie skontaktuje się z Tobą w przeciągu jednego-dwóch dni roboczych, to zwykle oznacza, że nie będzie miał również czasu dla Ciebie po szkoleniu.
W komunikacji pisanej na mediach społecznościowych czy przez maila, często mamy ograniczoną percepcję. Ciężko nam jest ocenić drugą osobę i sprawnie wymienić informację oraz dopytać o istotne dla nas szczegóły. Ponadto pisanie wiadomości może rozwlekać się na długie godziny, a nawet dni i tygodnie. Zdecydowanie lepiej jest chwycić za słuchawkę i wymienić ze sobą kilka zdań. To właśnie moment, gdy będziesz mogła odczuć pierwsze wrażenie. Jak to mawiają NIGDY NIE BĘDZIE DRUGIEJ OKAZJI, BY ZROBIĆ PIERWSZE WRAŻENIE. I oczywiście bywa ono niekiedy mylne,
jednak rozmowa telefoniczna zdecydowanie zwiększa szanse na dokonanie słusznego wyboru i buduje pierwsze relacje z przyszłym trenerem.
Autoryzowany instruktor jest podpisem firmy, która dba o to by jego wiedza była aktualna i jest zebrana przez najlepszych ludzi z branży. Za skryptami stoją wówczas nie jedna i nie dwie osoby, ale cały sztab ludzi, którzy tworzą, badają a następnie wprowadzają produkty na rynek. Jak myślisz skąd się biorą najnowsze trendy w branży? Zdecydowanie pochodzą one od grupy osób, które swoją siłą przebicia i konsekwencją wpływają na panująca modę.
Autoryzacja trenera to również rodzaj oświadczenia marki, że został on wyselekcjonowany i przygotowany do pełnienia roli nauczyciela, a Ty możesz czuć się bezpieczna.
Umiejętności trenera – sprawdzisz je łatwo w mediach społecznościowych. Marka dobierając trenerów do swojego zespołu dba o to, aby mieli oni wysoko rozwinięte umiejętności manualne i przygotowuje ich pedagogicznie. Wszyscy są oni na równym bazowym poziomie. Jednak tak jak i silna drużyna piłkarska, każdy jej członek ma inne talenty, jeden szybko biega, drugi często wykazuje się sprytem w zagraniach. W świecie stylizacji jest bardzo podobnie i instruktorzy mają różne talenty, jednakże na poziomie podstawowym wszyscy z tej drużyn poprowadzą Cię równie dobrze, a gdy dojdziesz do poziomu eksperta, możesz zacząć oceniać, jakie umiejętności i Ty chcesz w sobie rozwijać. Czy będą to ogromne wachlarze rzęs czy też kolorowe aplikacji. Wszystkie te rzeczy zobaczysz jak na dłoni na Instagramie, gdzie na osi czasu możesz szybko przewertować pracę trenera.
Cena – policz ile możesz przeznaczyć na samo szkolenie. Jeśli jeszcze nie zdążyłam odłożyć ani grosza, to zrób plan. Dodatkowa praca na weekendy bądź dorobienie kilku godzin tygodniowo, to dobry kierunek by nie czuć noża na gardle podczas wyboru instruktora. Ceny przyzwoitych szkoleń podstawowych ruszają od 1500zł w górę. Być może masz w głowie, że Cię nie stać, na to. Jednak jest to tylko kwota, która może być dla Ciebie celem do osiągnięcia. Na pewno nie powinna być wymówka. Pamiętaj, że robiąc profesjonalnie przedłużone rzęsy będziesz brała za zabieg ok.150, więc po 10 klientkach zwróci Ci się szkolenie.
Firma – jeśli trener jest związany z marką to możesz liczyć m.in. na rabaty jako kursantka. Przełoży się to bezpośrednio na twój zysk z wykonywanego zabiegu, ponieważ będziesz miała tańsze materiały do pracy. Marka jest kwestią gustu, jednak ją też można sprawdzić pod względem ‘’żywotności’’. Możesz z pozycji leniwca kanapowego przefiltrować czy dana marka jest aktywna w mediach społecznościowych, możesz wskoczyć na ich stronę internetową i poczytać o produktach jakie oferują.
Uważam, że marka powinna pełnić też rolę opiekuna i patrona, któremu zależy na tym aby Twoja wiedza była zawsze na najwyższym poziomie. Wtedy będziesz miała pewność, że Twoje usługi są na odpowiednio wysokim poziomie.
Ostatnie komentarze